Dag 3: op verkenningstocht - Reisverslag uit Łódź, Polen van Marie reis - WaarBenJij.nu Dag 3: op verkenningstocht - Reisverslag uit Łódź, Polen van Marie reis - WaarBenJij.nu

Dag 3: op verkenningstocht

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

10 Augustus 2016 | Polen, Łódź

De derde dag werd ik toch enigszins brak wakker. Blijkbaar kostte de reis me meer energie dan ik had gedacht. Ook de andere familieleden hadden moeite om uit bed te komen. We besloten die dag daarom rustig aan te doen en eens op ons dooie gemak de omgeving te gaan verkennen en boodschappen te gaan doen. We moesten tenslotte wel eten hebben.

Niet ver van ons appartement staat het Manufactura, een textielfabriek die is omgebouwd tot winkelcentrum als ik het goed begrepen heb. Zo oud als het er van buiten uit ziet, zo nieuw is het binnen. We zagen een aantal bekende winkels, zoals de C&A, de Newyorker, H&M en de Zara, maar ook winkels waarvan ik de naam niet kan uitspreken. Er zijn restaurants, een bioscoop en disco en je kunt er lasergamen, klimmen op een klimwand of naar de disco. We zijn een Poolse winkel binnengegaan die leek op de Praxis met allerlei lampen, douches, planken, schilderijlijsten en nog veel meer.

Door het winkelcentrum heen reden beveiligers op segway's, omdat het centrum zo groot is. We hebben onze portemonnee aangevuld met Pools geld, zodat we voorlopig daarmee vooruit kunnen. Op de bovenste verdieping is een enorme supermarkt te vinden, waarin ze van alles verkopen: eten en drinken, natuurlijk, maar ook kleding, elektronica, luchtjes, schoolartikelen en wat je al niet bedenken kan. Wist je dat witte bolletjes hier maar tien cent zijn, tien Poolse centen, dus ongeveer tweeënhalve eurocent. Het kost echt geen drol, dus heel wat uurtjes later en met volle boodschappentassen kwamen we daar vandaan. Alleen in dit winkelcentrum kon ik me aardig lang vermaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie

Op het moment van het schrijven van deze profieltekst zit ik in Lodz, een stad in Polen. Dat is niet de meest bekende vakantiebestemming. De reis er naartoe was een hele belevenis, net als de stad zelf. Reizen is voor mij hetzelfde als het schrijven van een verhaal, waarin elke keer weer onverwachte dingen gebeuren. De bizarre situaties, spannende avonturen en leuke verhalen wil ik graag delen.

Actief sinds 07 Aug. 2016
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 4083

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Een reis vol verrassingen

Landen bezocht: